Nieuwe website


NIEUWE WEBSITE Vanaf juni 2016 heb ik een nieuwe website waarop u over mijn literaire activiteiten kunt lezen. Er staat informatie op over mijn bundels, mijn roman en mijn publicaties in literaire tijdschriften. Ook staat er een aantal gedichten en zeer korte verhalen op deze website, die u kunt vinden achter deze link. Op deze blog zal ik nog regelmatig nieuwe gedichten en verhaaltjes neerzetten. De titel van de blog heb ik gewijzigd om verwarring met mijn nieuwe website te voorkomen.

zondag 20 maart 2016

Heen en weer

We rijden precies in twee uur van Leerdam naar Zuid-Limburg en vanzelfsprekend ook weer terug. Ik achter het stuur, omdat Jan niet rijdt. Ik heb mijn pijnlijke spieren tegen de rug de autostoel gedrukt. Mijn knie knakt af en toe en we stellen vast dat er steeds meer vrachtwagens rijden. Ik word gestoord van de rits aan verschillende maximumsnelheden. Soms negentig, af en toe honderd en vaak honderdtwintig of honderddertig, maar waar? Jan moet van mij op de kleine bordjes langs de weg letten en me waarschuwen als ik te hard rijd. Doen ze dit expres om zoveel mogelijk verkeersboetes te innen. Wij veronderstellen dat dit zo is. We hebben altijd weinig met de overheid op. Ik mijmer over de afgelopen dagen, de wandelingen, het eten, de eerste koffie op een terras, vogels die we hebben gehoord en gezien. De bundel van Kira Wuck die ik las en waardoor ik enorm veel zin kreeg om verder te schrijven aan mijn nieuwe verhaal. Nu koken, ik had zo'n zin in spruitjes.
'Die krijgen we niet meer', zei de mevrouw van de supermarkt, 'want maandag is het lente'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten