Nieuwe website


NIEUWE WEBSITE Vanaf juni 2016 heb ik een nieuwe website waarop u over mijn literaire activiteiten kunt lezen. Er staat informatie op over mijn bundels, mijn roman en mijn publicaties in literaire tijdschriften. Ook staat er een aantal gedichten en zeer korte verhalen op deze website, die u kunt vinden achter deze link. Op deze blog zal ik nog regelmatig nieuwe gedichten en verhaaltjes neerzetten. De titel van de blog heb ik gewijzigd om verwarring met mijn nieuwe website te voorkomen.

woensdag 8 juni 2016

Polderstappen


Zo was er een kind dat rondliep in het weiland.
Het schepte met zijn net in de sloot naar wondervisjes,
kuste zijn zus die altijd suikerwater dronk.

Er waren zelden donderwolken. Er was een moeder
die voor het avondeten appels schilde en haar neus optrok
wanneer de boer zijn koeien schijten liet op het pad.

Er was de rust van stappende blauwe reigers,
Het geluk van zingende grutto’s die overtrokken.
Een vader die terugkwam.

Later verschroeide de warmte zijn jonge voeten.
Er vormden zich kiezels die in de loop der jaren alsmaar heter werden,
zodat de weg terug altijd met pijn gepaard zou gaan.

Cilja Zuyderwyk
Juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten